Menu Close

Gratis infopakket voor 2018?

Nu aanvragen

Gratis infopakket voor 2018?

Nu aanvragen

Gratis infopakket voor 2018?

Nu aanvragen

Gratis infopakket voor 2018?

Nu aanvragen

Voorbereiding

Om optimaal te genieten van Run for KiKa Marathon is een goede voorbereiding vereist. Voor vragen neem contact met ons op via 088-3665430 of marathon@runforkika.nl.

Trainen

Deelnemersbijeenkomsten

Trainingslopen

Voeding

Naast voldoende training, staat of valt jouw (halve) marathonprestatie natuurlijk met goede voeding.

Eten

Gezond en gevarieerd eten met een goede timing is essentieel voor een goede sportieve prestatie. Op het moment dat je op de startstreep staat van een training of de (halve) marathon moet je lichaam beschikken over voldoende energie en bloedsuikers om de eindstreep te halen.

Drinken

Genoeg drinken is eigenlijk net zo belangrijk als goed eten. Door genoeg te drinken zorg je ervoor dat je niet uitgedroogd raakt. Als het warm is, verlies je namelijk 1 tot 2 liter per uur en hiermee ook belangrijke mineralen. De juiste sportvoeding; hoe zorg je daar voor?

Zoals gezegd is het belangrijk goed te eten voor, tijdens en na de (halve) marathon. Dankzij voldoende voeding is je voorbereiding beter, en sta je vol energie aan de start van jouw training of wedstrijd. Daarnaast zorgt voeding ervoor dat jij optimaal kan presteren. Helaas is het kiezen van de juiste voeding vaak nog een hele klus.

Bekijk de instructievideo

Sportmedisch advies