Benefietavond voor KiKa!

Ik ben Mark Hemetsberger, 35 jaar, en eigenaar van project | M | events.

Eind 2018 heb ik samen met mijn man Jeroen Venrooij besloten om voor KiKa de marathon van Tokyo te gaan rennen in maart 2020. We hebben ons toen meteen aangemeld bij Run for KiKa Marathon en op het moment dat de inschrijving opengesteld werd waren we de eersten die dat deden.

Zoals zovelen zijn wij begonnen met het delen van de sponsorlink op alle socials en onder vrienden en familie. Hiermee hebben we de eerste euro’s voor KiKa binnengehaald. Toen dit stagneerde en er al veel mensen gestort hadden, zijn we bij verschillende tuincentra gaan collecteren. Vooral het collecteren op Paaszaterdag was echt een heel goed idee. Begin van de lente, het mooie weer, het lange weekend en de omgeving Haarlem/Bloemendaal waren een garantie voor een mooi bedrag (bijna 2000 euro) aan het einde van de dag.
Februari 2019 ben ik mijn eigen evenementenbureau begonnen, project | M | events. De perfecte lancering van mijn bedrijf zou een mooi evenement zijn in de regio waar ik gevestigd ben. En nog beter als ik dit kon combineren met een goed doel. Het idee was geboren en daarna ging het eigenlijk heel snel. Een benefietavond voor KiKa. We hadden al varianten op de verschillende Facebook pagina’s voorbij zien komen, maar nog niet op de manier hoe ik het met project | M | events wilde neerzetten. Heel veel sponsoren, een loterij, een presentator en verschillende artiesten, plek voor maximaal 120 mensen, een onvergetelijke avond voor iedereen.

Het begon met het zoeken van sponsoren, voornamelijk uit de regio, maar ook veel vrienden met eigen ondernemingen hebben hun expertise of producten ingezet als loterij item. Iets dat de avond voor de bezoekers steeds interessanter maakte. De loten waren zowel vooraf te koop (enkel voor bezoekers) als op de avond zelf voor 20 euro per lot.
Jeroen heeft mij veel geholpen met al het drukwerk, de flyers, de menukaarten, lijsten met de prijzen, naamkaartjes en noem het maar op. Een enorme hulp als je zelf niet zo handig bent met photoshop en indesign.

Het lastigste was om bezoekers naar het event te krijgen. Bij nader inzien heb ik het in een heel drukke periode, juni, georganiseerd. Beter zou oktober of november zijn geweest. De prijs voor 1 couvert bedroeg 105 euro en ook hier had ik beter onder de 100 euro kunnen gaan zitten, maar gelukkig heeft het uiteindelijk de opkomst niet in de weg gezeten. Met in totaal 85 bezoekers hebben we mede door de loterij een bedrag van 4200 euro opgehaald.
Wij gaan nog 8 maanden zo door en ik heb het volgende event voor KiKa voor na de zomer alweer op de planken liggen.

Mocht je meer willen weten, of mocht je hulp nodig hebben bij een van je evenementen (mag ook buiten KiKa om) dan ben ik bereikbaar via www.projectmevents.nl  of info@projectmevents.com   

Heel veel succes!
20-06-2019

Cookievoorkeuren

Functioneel. Noodzakelijk om de website te laten functioneren.

Analytisch. Om bij te houden hoeveel mensen de website bezoeken.

Tracking. Om je een zo goed mogelijke ervaring te geven, de website te verbeteren, jou relevante informatie en advertenties te laten zien, en voor social media. Inschakelen